Nowy Magentis stworzony został w ośrodkach
badawczo-rozwojowych w Niemczech, USA i Korei. Choć wykorzystano w
nim kilka komponentów, co w modelu Hyundai Sonata, to jednak nie
powstał w oparciu o swojego starszego kuzyna. Specjalnie dla potrzeb
nowego Magentisa powstała nowa płyta podłogowa, która w najbliższych
latach stanie się podstawą dla innych modeli Kia.
Nowy model jest wyższy o 70 mm (1480 mm),
szerszy o 15 mm (1805 mm) i dłuższy o 5 mm (4735 mm) od swego
poprzednika. Zwiększono również o 20 mm rozstaw osi (2720 mm) oraz o
25 mm zmniejszono przedni zwis (935 mm). Linia dachu w nowym
Magentisie poprowadzona jest od 8 mm do 51 mm wyżej niż u
potencjalnych rywali, do których zaliczyć można Mazdę 6, Forda
Mondeo, Peugeota 407 czy VW Passata. Natomiast bagażnik Magentisa o
pojemności 420 litrów oferuje o 9% większą przestrzeń bagażową od
swego poprzednika.
Zobacz więcej zdjęć modelu Kia Magentis
Klienci w Polsce mogą wybierać między
silnikiem benzynowym a jednostką wysokoprężną (od kwietnia). Silnik
benzynowy o pojemności 2,0 litra osiąga moc 144,5 KM i moment
obrotowy 189 Nm przy 4250 obr/min. Jednostkę tą wyposażono w system
zmiennych faz rozrządu (CVVT), a średnie zużycie paliwa przy
manualnej skrzyni biegów wynosi 7,7 l/100 km. Zwolennicy silników
wysokoprężnych już w kwietniu będą mogli kupić Magentisa
wyposażonego w silnik typu CRDi. 16-zaworowy silnik o pojemności 2,0
litrów dysponuje mocą 140 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym 305
Nm przy wartości obrotów utrzymującej się w przedziale od 1800 do
2500. W zależności od wybranej wersji silnikowej nowy Magentis może
być wyposażony w pięcio- lub sześciostopniową przekładnię
mechaniczną lub czterostopniową przekładnię automatyczną.
Wnętrze zostało zaaranżowane specjalnie na
rynek europejski. Dostępne będą dwie opcje kolorystyczne –
jednolicie czarna oraz kontrastująca czarno-szara z fotelami i dolną
częścią tapicerki drzwi w jasnoszarym kolorze.
Nowy Kia Magentis oferuje bardzo wiele i to
bez dopłaty. W Polsce Magentis dostępny jest w 2 wersjach
wyposażenia: Gold i Platinum. W pierwszej seryjnie instalowane są
m.in.: 4 airbagi, kurtyny powietrzne, ABS z EBD, ESP, układ kontroli
trakcji TCS, układ wspomagania hamowania, aktywne zagłówki foteli
przednich, elektrycznie sterowane szyby, lusterka i fotel kierowcy,
podgrzewane fotele przednie, regulacja kolumny kierownicy w dwóch
płaszczyznach, automatyczna klimatyzacja, fotochromatyczne lusterko
wewnętrzne, komputer pokładowy, radioodtwarzacz CD oraz aluminiowe,
17-calowe felgi. W drugiej dochodzi skórzana tapicerka. Wszystkie
wersje są wyposażone w asymetrycznie dzielone (60/40) i składane
oparcie tylnej kanapy.
Zobacz więcej o modelu Kia Magentis |
|