Santa Fe
W bardzo popularnym ostatnimi czasy, lecz nieco
zatłoczonym segmencie pojazdów SUV, pojawiła się nowa odsłona Santa
Fe. Jego zadaniem jest umocnienie, ugruntowanej już pozycji koncernu
na rynku samochodowym. Od poprzednika różni się wymiarami: dłuższy o
175 mm, szerszy o 45 mm i wyższy o 65 mm. Dzięki tym modyfikacjom
wnętrze jest dużo bardziej komfortowe i przestronne, bez znaczenia
czy jest to wersja pięcio, bądź też siedmio osobowa. Deska
rozdzielcza wykończona jest dwoma stonowanymi kolorami ze wstawkami
z drewna i elementami metalowymi. Elektrycznie regulowane i
podgrzewane fotele zapewnić mają dobre trzymanie, przy zachowaniu
komfortu. Klimatyzacja dwustrefowa, o zmiennej pojemności skokowej,
będzie dostępna także dla pasażerów w trzecim rzędzie siedzeń.
Przestrzeń bagażowa została maksymalnie wykorzystana, więc do
dyspozycji mamy teraz 774 litry, a po złożeniu siedzeń, będzie ich
aż 1582.
Samochód ten napędzany będzie poprawionymi
jednostkami silnikowymi. 2.2 litrowy wysokoprężny silnik z
bezpośrednim wtryskiem paliwa CRDi osiąga moc 110 kW. Poprawiono w
nim wydajność i kulturę pracy, dzięki zastosowaniu redukcji
współczynnika tarcia, na co składa się nowy wałek wyważający oraz
turbina o zmiennej geometrii łopatek. Druga, 24 zaworowa jednostka
benzynowa o pojemności 2.7 litra (139 kW) wykorzystuje technologię
zmiennych faz rozrządu CWT. Pozwala to na świetne osiągi oraz dużą
oszczędność paliwa. Przyłożyło się do tego także zastosowanie
aluminiowych bloków cylindrów. Zmiany na lepsze nie ominęły też
skrzyni biegów, które są teraz bardziej ciche i precyzyjne. Nad
komfortem jazdy dbać będzie nowoczesne zawieszenie oraz
samopoziomujący układ pilnujący odpowiedniego prześwitu pod
pojazdem.
Accent
Mający rynek zbytu głównie za oceanem oraz w
rodzimej Korei. Jego zadaniem jest przejąć udziały na rynku
europejskim. Udać się to ma dzięki zgrabnej stylistyce i
zaawansowaniu technologicznemu. Dłuższy o 20 mm, szerszy o 15, i
wyższy o 75 od poprzednika, różni się także rozstawem osi o 60 mm.
Nowoczesna i prosta linia nadwozia, daje wrażenie, iż mamy do
czynienia z produktem najwyższej jakości. Spoglądając na samochód z
profilu zauważyć można nieznaczne zwiększenie powierzchni okien oraz
lepsze zamaskowanie linii drzwi. W środku do czynienia mamy ze
świeżością i prostotą. Dyskretnie podświetlone zegary deski
rozdzielczej oraz jej opływowe kształty pozwalają poczuć się jak w
kabinie myśliwca.
Zobacz
galerię zdjęć Hyundaia Accenta 2006
Dostępne będą dwie wersje silnikowe: 1.4 (97
KM) oraz wysokoprężny 1.5 (110KM). Nowy, silnik Diesla został
zaprojektowany i wykonany w ośrodku badawczym Hyundai Motor Company
R&D w Russelheim. Na pewno może pochwalić się turbosprężarką o
zmiennej geometrii łopatek VGT. Jednostka ta posiada bezpośredni
wtrysk paliwa CRDi, który pozwala na oszczędne spalanie i dobre
osiągi. Współpracuje on z manualną skrzynią biegów, w której
zmieniono schemat włączania biegu wstecznego. Nowością jest
automatyczna skrzynia biegów, stworzona specjalnie dla nowego
modelu. Precyzyjny układ kierownicy został wzbogacony elektronicznym
wspomaganiem, co zapewni Accentowi świetne trzymanie się drogi. Dla
wzmocnienia bezpieczeństwa pojazdu wyposażono go w system ABS wraz z
EBD, a także system stabilizacji toru jazdy ESP. Zgodnie z
zapowiedziami producentów, skuteczność układu hamulcowego wzrosła o
50 procent.
Genus (HED-2)
Prototyp, zainspirowany przez morskie fale i
pustynne wydmy, to nic innego jak crossover, łączący cechy coupe i
kombi. Podczas tworzenia tego modelu projektanci podeszli do niego
bardzo innowacyjnie. Będzie to odpowiedź na zapotrzebowanie klientów
europejskich w samochody z segmentu D. Charakteryzuje go duży
rozstaw osi oraz szeroka sylwetka, które nie zachwiały jednak
konwencjonalnej proporcji typowego coupe, lecz pozwoliły stworzyć
przestronne i wygodne wnętrze kabiny pasażerskiej, a także potężny
przedział bagażowy. Ciekawostką w tym modelu, jest zamontowane
ukryte, składane siedzenie, które po rozłożeniu opiera się o próg
bagażnika i razem z płytą ukrytą w zderzaku, tworzy wielofunkcyjne
siedzisko zewnętrzne. Zastosowanie wbudowanego wewnętrznie słupka
środkowego, pozwoliło połączyć boczne okna w jednolitą płaszczyznę.
Niesamowitych wrażeń dodaje także szklany dach.
Zobacz
galerię zdjęć Hyundaia Genusa
Te średniej wielkości kombi napędzane jest
wysokoprężną jednostką o pojemności rzędu 2.2 litra z systemem
common rail. Sprzężona jest z 5 stopniową przekładnią automatyczną,
zapewniająca przyzwoite osiągi, ograniczając tym samym zużycie
paliwa. Jego sportowy charakter akcentuje bardzo mocno napęd na
cztery koła. Centralnym elementem wewnątrz jest opływowy panel,
podświetlony na niebiesko. Tapicerka wykonana jest z
brunatno-fioletowej połyskującej skóry uzupełnionej jasno beżowymi
wstawkami. Opływowe wloty powietrza, krawędzie zegarów i wskaźników
zostały wykonane z aluminium. Profilowane delikatnie fotele przednie
pozwolą potęgować komfortowe doznania. Tylne siedzenia zaś można
przesunąć do przodu i powiększyć tym samym przestrzeń bagażnika, w
którym umieszczona jest dwu-płaszczyznowa, wysuwana podłoga. |
 |