Nowości marki Hyundai w Genewie

 2006-03-06
 Źródło: mojeauto.pl
 
 
Podczas konferencji prasowej zorganizowanej w Genewie na stoisku Hyundaia, zaprezentowano trzy nowe modele. Jeden z nich to nowa generacja, jeden face-lift, trzeci zaś to świeży powiew wiatru w kierunku segmentu D.

 

Santa Fe

W bardzo popularnym ostatnimi czasy, lecz nieco zatłoczonym segmencie pojazdów SUV, pojawiła się nowa odsłona Santa Fe. Jego zadaniem jest umocnienie, ugruntowanej już pozycji koncernu na rynku samochodowym. Od poprzednika różni się wymiarami: dłuższy o 175 mm, szerszy o 45 mm i wyższy o 65 mm. Dzięki tym modyfikacjom wnętrze jest dużo bardziej komfortowe i przestronne, bez znaczenia czy jest to wersja pięcio, bądź też siedmio osobowa. Deska rozdzielcza wykończona jest dwoma stonowanymi kolorami ze wstawkami z drewna i elementami metalowymi. Elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele zapewnić mają dobre trzymanie, przy zachowaniu komfortu. Klimatyzacja dwustrefowa, o zmiennej pojemności skokowej, będzie dostępna także dla pasażerów w trzecim rzędzie siedzeń. Przestrzeń bagażowa została maksymalnie wykorzystana, więc do dyspozycji mamy teraz 774 litry, a po złożeniu siedzeń, będzie ich aż 1582.

Samochód ten napędzany będzie poprawionymi jednostkami silnikowymi. 2.2 litrowy wysokoprężny silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa CRDi osiąga moc 110 kW. Poprawiono w nim wydajność i kulturę pracy, dzięki zastosowaniu redukcji współczynnika tarcia, na co składa się nowy wałek wyważający oraz turbina o zmiennej geometrii łopatek. Druga, 24 zaworowa jednostka benzynowa o pojemności 2.7 litra (139 kW) wykorzystuje technologię zmiennych faz rozrządu CWT. Pozwala to na świetne osiągi oraz dużą oszczędność paliwa. Przyłożyło się do tego także zastosowanie aluminiowych bloków cylindrów. Zmiany na lepsze nie ominęły też skrzyni biegów, które są teraz bardziej ciche i precyzyjne. Nad komfortem jazdy dbać będzie nowoczesne zawieszenie oraz samopoziomujący układ pilnujący odpowiedniego prześwitu pod pojazdem.

Accent

Mający rynek zbytu głównie za oceanem oraz w rodzimej Korei. Jego zadaniem jest przejąć udziały na rynku europejskim. Udać się to ma dzięki zgrabnej stylistyce i zaawansowaniu technologicznemu. Dłuższy o 20 mm, szerszy o 15, i wyższy o 75 od poprzednika, różni się także rozstawem osi o  60 mm. Nowoczesna i prosta linia nadwozia, daje wrażenie, iż mamy do czynienia z produktem najwyższej jakości. Spoglądając na samochód z profilu zauważyć można nieznaczne zwiększenie powierzchni okien oraz lepsze zamaskowanie linii drzwi. W środku do czynienia mamy ze świeżością i prostotą. Dyskretnie podświetlone zegary deski rozdzielczej oraz jej opływowe kształty pozwalają poczuć się jak w kabinie myśliwca.

 Zobacz galerię zdjęć Hyundaia Accenta 2006

Dostępne będą dwie wersje silnikowe: 1.4 (97 KM) oraz wysokoprężny 1.5 (110KM). Nowy, silnik Diesla został zaprojektowany i wykonany w ośrodku badawczym Hyundai Motor Company R&D w Russelheim. Na pewno może pochwalić się turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek VGT. Jednostka ta posiada bezpośredni wtrysk paliwa CRDi, który pozwala na oszczędne spalanie i dobre osiągi. Współpracuje on z manualną skrzynią biegów, w której zmieniono schemat włączania biegu wstecznego.  Nowością jest automatyczna skrzynia biegów, stworzona specjalnie dla nowego modelu. Precyzyjny układ kierownicy został wzbogacony elektronicznym wspomaganiem, co zapewni Accentowi świetne trzymanie się drogi. Dla wzmocnienia bezpieczeństwa pojazdu wyposażono go w system ABS wraz z EBD, a także system stabilizacji toru jazdy ESP. Zgodnie z zapowiedziami producentów, skuteczność układu hamulcowego wzrosła o 50 procent.

Genus (HED-2)

Prototyp, zainspirowany przez morskie fale i pustynne wydmy, to nic innego jak crossover, łączący cechy coupe i kombi. Podczas tworzenia tego modelu projektanci podeszli do niego bardzo innowacyjnie. Będzie to odpowiedź na zapotrzebowanie klientów europejskich w samochody z segmentu D. Charakteryzuje go duży rozstaw osi oraz szeroka sylwetka, które nie zachwiały jednak konwencjonalnej proporcji typowego coupe, lecz pozwoliły stworzyć przestronne i wygodne wnętrze kabiny pasażerskiej, a także potężny przedział bagażowy. Ciekawostką w tym modelu, jest zamontowane ukryte, składane siedzenie, które po rozłożeniu opiera się o próg bagażnika i razem z płytą ukrytą w zderzaku, tworzy wielofunkcyjne siedzisko zewnętrzne. Zastosowanie wbudowanego wewnętrznie słupka środkowego, pozwoliło połączyć boczne okna w jednolitą płaszczyznę. Niesamowitych wrażeń dodaje także szklany dach.

 Zobacz galerię zdjęć Hyundaia Genusa

Te średniej wielkości kombi napędzane jest wysokoprężną jednostką o pojemności rzędu 2.2 litra z systemem common rail. Sprzężona jest z 5 stopniową przekładnią automatyczną, zapewniająca przyzwoite osiągi, ograniczając tym samym zużycie paliwa. Jego sportowy charakter akcentuje bardzo mocno napęd na cztery koła. Centralnym elementem wewnątrz jest opływowy panel, podświetlony na niebiesko. Tapicerka wykonana jest z brunatno-fioletowej połyskującej skóry uzupełnionej jasno beżowymi wstawkami. Opływowe wloty powietrza, krawędzie zegarów i wskaźników zostały wykonane z aluminium. Profilowane delikatnie fotele przednie pozwolą potęgować komfortowe doznania. Tylne siedzenia zaś można przesunąć do przodu i powiększyć tym samym przestrzeń bagażnika, w którym umieszczona jest dwu-płaszczyznowa, wysuwana podłoga.

Hyundai Santa Fe

 
         Wszelkie prawa zastrzeżone. Design by KAMI@NET