O nowej, ósmej generacji Hondy Civic
dostępnej na rynku od stycznia napisano już bardzo wiele.
Unikalny wygląd wraz z bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi
mają pomóc w walce o prymat w klasie C. Honda City ma być
natomiast rodzinnym sedanem o bardzo przystępnej cenie, który
może stać się jednym z tegorocznych hitów sprzedażowych.
City, najnowszy samochód firmy Honda, to
sedan o sportowym charakterze. Zastosowany w nim identyczny
pomysłowy rozkład jak w samochodzie Jazz, zapewnia przestrzeń
kabiny zgodną ze standardami segmentu C przy niezwykle małych
rozmiarach nadwozia. Oparcie konstrukcji na tej samej "global
small platform" powoduje, że samochód City gwarantuje wygodę i
funkcjonalność większego samochodu bez wzrostu związanych z tym
kosztów eksploatacji.
Zobacz zdjęcia z premiery Hondy City
Kluczowym elementem tej pozornej
sprzeczności jest niezwykle ekonomiczny niewielki silnik, a
także zbiornik paliwa zamontowany centralnie pod podłogą
przedniej części kabiny. To innowacyjne rozwiązanie, w
połączeniu z jednakowo zwartym przednim i tylnym zawieszeniem
oraz niską podłogą tylną, zapewnia dużą przestrzeń kabiny i 500
litrów pojemności bagażnika. Do tego dochodzą ciekawe tylne
siedzenia, znane z modelu Jazz, które jedną ręką można położyć
płasko albo unieść tak, jak składają się fotele w kinie, tworząc
w ten sposób dodatkową przestrzeń bagażową.
Honda City jest dostępna tylko z jednym
silnikiem o pojemności 1,4 litra, mocy 83 KM oraz maksymalnym
momencie obrotowym wynoszącym 119 Nm przy 2.800 obr/min.
Jednostka ta współpracuje z pięciobiegową manualną skrzynią
biegów. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wg danych producenta
wynosić będzie 5,6 l/100 km.
Honda City oferowane jest w trzech
poziomach wyposażenia: S (43.800 zł), Comfort (48.800 zł) oraz
Sport (52.800 zł).
Zobacz więcej o modelu Honda City
Zobacz więcej o modelu Honda Civic |